Justin Bieber: "Jag vill hjälpa föräldralösa barn" - Popstjärnan inspireras av Michael Jacksons välgörenhetsarbete


Som Starlounge tidigare har Zac Efron ägnat julen till välgörenhetsarbete, och nu visar även Justin Bieber upp sin omtänksamma sida. Han planerar nämligen att hjälpa föräldralösa barn i Rumänien, och berättar att det är Michael Jackson som inspirerat honom.

I en intervju med CNN förklarar sångaren att han nyligen blivit medveten om att antalet övergivna barn i Östeuropa växer, något som påverkat honom starkt.

— I Rumänien finns det många föräldralösa barn, som aldrig har blivit berörda eller älskade. Det tycker jag är väldigt ledsamt, säger han.

— Jag vill åka dit och bara hålla om dem.

Vidare berättar 16-åringen att det är framlidna popkollegan Michael Jackson som är hans förebild när det kommer till välgörenhetsarbete.

— Han ville alltid hjälpa andra och ville alltid få människor att le, göra människor glada med sin musik och sång. Och det är på det sättet jag också vill göra, säger han.
 

 

AV THEA JOHANNE HAGA, MIMMI LEXANDERSTARLOUNGE
FOTO STELLA PICTURES


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0